No cal que t’ho imaginis, perquè potser fins i tot ja ho has provat. La IA ha arribat per quedar-se i fa coses tan màgiques com organitzar la teva pròxima escapada de cap de setmana només demanant-ho. Sense clics, sense cerques, sense desenes de pestanyes del navegador obertes. Dit i fet.
Vols saber com ho fa i com posicionar-te en motors de cerca d’IA generativa? Continua llegint!
«Organitza’m una sortida de cap de setmana de tres dies incloent-hi una jornada de surf al Mediterrani i un sopar romàntic en un restaurant a primera línia de mar.»
Pot semblar ciència-ficció o una escena d’una pel·lícula, però no. És la irrupció de la IA generativa. Una cosa que ja vèiem venir fa temps, i que arriba per revolucionar radicalment la manera com els usuaris busquen i consumeixen informació en línia.
Han quedat enrere les cerques a Google, Bing, Yahoo!... És l’hora de ChatGPT, Gemini i altres IA!
Fem-nos visibles per a la IA. O com posicionar-se en motors de cerca d’IA.
Potser en queda poc perquè es puguin fer nombroses tasques sense la nostra intervenció (humana) directa. Dit d’una altra manera: una IA pot, a més d’organitzar-te l’escapada de cap de setmana, reservar l’hotel, el restaurant, fer els pagaments i gestionar les factures i rebuts, a més de comunicar si arribes amb retard o t’avances.
On ens situa això a nosaltres, que tenim una marca, una empresa o un projecte, a l’hora d’aconseguir posicionar-nos en motors de cerca d’IA?
En la necessitat de ser VISIBLES, tinguts en compte per la IA, cosa que afecta directament la manera com construïm i desenvolupem els nostres webs. Ja no només hem d’atreure persones i ser entesos pels cercadors com Google. Hem de proporcionar informació estructurada i clarament processable per part de les IA!
En altres paraules, per posicionar-se en motors de cerca d’IA, el contingut del teu web ha d’estar optimitzat ARA TAMBÉ per a una audiència que no es distreu, no descansa i processa dades a gran velocitat, a més d’haver de tenir més presència en altres canals, més enllà del web.
GEO: més enllà del SEO tradicional per posicionar-se en motors de cerca d’IA
Fins fa poc, el SEO (Search Engine Optimization) ha estat la base del màrqueting digital. Però amb l’arribada de la IA generativa, el posicionament tradicional —i amb la finalitat de posicionar-se en motors de cerca d’IA— ha mutat cap a un nou concepte: el GEO (Generative Engine Optimization).
Quina és la diferència?
Mentre que el SEO clàssic se centrava a optimitzar llocs web per ser indexats per Google, el GEO requereix que els motors d’IA recopilin informació de múltiples canals i fonts, més enllà del web: des de cercadors, fins a xarxes socials, vídeos, podcasts, fòrums especialitzats... És a dir, qualsevol lloc on les persones comparteixin continguts, no només en pàgines web com era l’estàndard de Google i la resta de cercadors pre-IA.
Arribats a aquest punt, potser et preguntes... I quina és la recepta per posicionar-se a les IA?
A Snik, et podem donar la resposta. Vols conèixer-la?
Truca’ns, escriu-nos i et respondrem sense compromís sobre com posicionar-te per a la IA.