Novetats 2024

Com afecta la IA en publicitat i comunicació?

08/02/2024

Fotografia de la xarxa social Threads, el Twitter d'Instagram.

El desembarcament de la IA en publicitat i comunicació

En els últims mesos, la Intel·ligència Artificial, també coneguda com IA, està adquirint més popularitat i el seu ús en més àmbits com la comunicació i la publicitat està creixent exponencialment. Però, què pot resultar de tot això?

L’ús de la IA en publicitat i comunicació ve carregat de bons desitjos i intencions, pot ajudar a crear encara més i millor gràcies a les eines que ens proporciona, i a més que amb aquesta intel·ligència es poden aconseguir resultats molt més ràpid que si ho realitzés una persona, sobretot en el referit a tasques repetitives i estandarditzades... No obstant això, no sempre és la millor opció, entre altres coses, començant perquè els drets dels continguts generats per les IA són propietat intel·lectual de la pròpia intel·ligència artificial. Una dada que xoca tenint en compte que elles mateixes aprenen gràcies als treballs de persones, però aquest és un altre debat.

 

Com funciona la IA en publicitat i comunicació?

Mitjançant l'ús de la IA en publicitat i comunicació es pot adquirir i analitzar grans quantitats de dades dels consumidors de manera precisa i ràpida, la qual cosa suposa un avenç en temps, terminis i rapidesa. També proporciona una anàlisi gairebé immediata dels resultats, la qual cosa ens ajuda a poder prendre decisions molt més ràpides, entre altres avantatges.

Tanmateix, això també pot suposar un problema, perquè treure determinada informació pot anar en contra del dret a la privacitat, en un altre cas diferent, ofereix informació sense tenir en compte un context humà, la qual cosa ens pot portar a prendre decisions inapropiades en l'àmbit publicitari o comunicatiu.

Continguts generats per IA en publicitat i comunicació

En l'actualitat, la IA en publicitat i comunicació no s'utilitza únicament com a eina de processament de dades, que sí que pot ser efectiu per a una empresa de comunicació o de publicitat, sinó que s'estan emprant eines de IA com ChatGPT, Google Bard, DALL-E com a generador de continguts audiovisuals, de text, en les campanyes de publicitat, etc.

Això pot ser un problema al perdre’s gran part del component humà. Es genera un contingut estàndard, tant en text com en imatge. Per exemple, si es vol generar un contingut per a una xarxa social de venda de cotxes sobre el dia de Sant Valentí, serà molt similar al contingut que generi per a una escola infantil o un hotel.

Un contingut únic i exclusiu, propi d'un procés creatiu on el insight (o l’Eureka!) genera una nova relació d'idees en forma de nova idea, original i exclusiva. Creem un concepte, un disseny, un titular, un missatge, una personalitat de marca que parla pels diferents canals impresos i en línia, a través d'una personalitat i to de marca. Únic i exclusiu que fuig d'estandarditzacions (i les rebutja).

A més, amb el tema dels drets d'autor encara està en l'aire, en estudi i buscant com abordar-lo de manera global, no és posible assegurar que els continguts que es generin mitjançant la IA en publicitat i comunicació siguin de l'empresa que ha sol·licitat els serveis o que hagi emprat aquesta eina, sinó que poden pertànyer a la pròpia Intel·ligència Artificial i generar denúncies i assumptes legals posteriorment al seu ús.

Com serà el següent capítol de l'aterratge de la IA en el nostre sector?

De moment et convidem a fer peces úniques amb el nostre equip de persones d’Snik. Made by Humans.

DESTAQUEM

Presència a les xarxes socials, una eina essencial

DESTAQUEM

15/02/2024 0:00:00

Construeix una presència a les xarxes socials amb nosaltres. Aconsegueix destacar de la teva competència en aquesta nova era digital i guanya en el teu negoci amb SNIK.

Presència a les xarxes socials, una eina essencial

Com afecta la IA en publicitat i comunicació?

DESTAQUEM

08/02/2024 0:00:00

L'ús de la IA en publicitat i comunicació pot ser molt atractiva en la creació de continguts, però comporta allunyar-se del component humà i la seva delicadesa.

Com afecta la IA en publicitat i comunicació?

Descobreix Threads, el Twitter d'Instagram.

DESTAQUEM

30/01/2024 0:00:00

Meta ha donat el pas creant la nova xarxa social Threads, el Twitter d'Instagram. Coneix tots els detalls i les possibilitats que t'ofereix aquesta nova aplicació.

Descobreix Threads, el Twitter d'Instagram.

QUÈ PODEM FER PER A TU?

CREATIVITAT

QUÈ PODEM FER PER A TU?

15/05/2017

CREATIVITAT

CREATIVITAT
CREATIVITAT

DISSENY WEB

QUÈ PODEM FER PER A TU?

15/05/2017

A Snik creiem en la importància de la teva pàgina web per al teu negoci i oferim disseny personalitzat i professional de webs de tot tipus. Informa-te’n avui!

DISSENY WEB
DISSENY WEB

COPYWRITING/CONTENT

QUÈ PODEM FER PER A TU?

15/05/2017

EMAIL MARKETING

COPYWRITING/CONTENT
COPYWRITING/CONTENT

SEO/SEM/PPC

QUÈ PODEM FER PER A TU?

15/05/2017

SEO

SEO/SEM/PPC
SEO/SEM/PPC

SNIK 
COMUNICACIÓ

La teva agència creativa de publicitat, comunicació i màrqueting digital. Experts en online des de 2004.